Veckobrev 2016-04-20

Övriga gäster:
Maris Thorvaldsson-Norgren införd av Johan Vestling

Kommande program:
Onsdag 27/4 kommer Helene Sjökvist och berättar om Kulturhistoriska intressanta Byggnader i Köping.

President Tommy Svanborg hälsade alla välkomna till dagens lunchmöte, speciellt våra gäster och vår föreläsare Peo Johansson.

Peo tackar för senast och även för den fina utmärkelsen "Årets eldsjäl".
Han berättar om uppkomsten av Bertil Lindblads Stiftelse och varför föreningen Bil och Teknikhistoriska Sällskapet startades 1987.
1995 erbjöds de lokaler av Köpings Kommun och startade Museum som öppnades 1998-05-09 med ca 1500 besökande den dagen.
2007 fick föreningen ytterligare 300 kvadratmeter och valt att visa lite ombyggda, sportiga bilar för att rekrytera yngre och nya medlemmar.
2011 fick de Kulturpris och även besök av Kungaparet som var en stor händelse.
De har 400 medlemmar och ca 30 st träffas varje onsdag, förutom på sommaren, för att underhålla lokal/bilar mm. Föreningen anordnar varje år Vår- och Höstmarknad i KMVhallen.
Museet öppnar Lördag den 30/4 i år och alla är välkomna.

Presidenten Tommy tackade Peo för ett intressant föredrag och överlämnade sedvanligt diplom varefter mötet avslutades.