Veckobrev 2016-02-24

Basem Khammas införd av Conny Granqvist
Amir Elhussein och Muhamed Abdalla införd av
Urban Liwing
(båda EU-volontärer från Alexandria för bordtennisens räkning)

Gästande rotarianer:

Urban Liwing, Högalids RK
Anders Boja, Norrköpings RK

Presidenten Tommy Svanborg hälsade samtliga välkomna och påtalade att idag så är det dags att presentera "årets eldsjäl" och innan projektledaren Mårten Sörhammar fick ta till orda så fick våra långväga gäster göra en snabb presentation.

Spänningen var olidlig och vi fick höra en motivation som var tillägnad årets utsedda eldsjäl, nämligen Per-Olof Johansson, ordförande i Bil- och teknikhistoriska sällskapet i Köping.

Per-Olof gratulerades och fick erhålla ett fint diplom samt blommor, dagen till ära.

Per-Olof tackade för utmärkelsen och var snabb med att omnämna övriga medlemmar i föreningen som också gjort stora insatser under åren. Idag så är man ca 430 medlemmar och är en aktiv förening med många intressanta möten och föredrag.

Per-Olof kommer att återkomma till klubben 20 april för ett mer fördjupat föredrag. Missa inte detta !!

Återigen så gavs det mer applåder för att sedan låta medierna ta vid för intervjuer.

Presidenten förklarade därmed mötet avslutat.