Veckobrev 2015-10-28

onsdag 4 november 2015

Karl Beijbom

Höstens herrmode presenterat av Sören Stenmark, Piccadilly.

Antal medlemmar: 47 Närvarande: 29 medlemmar Närvaroprocent: 69 %

Besökande rotarianer: Ragnar Larsson och Bengt Larsson, Köping RK, Urban Liwing, Högalid RK

Övriga gäster: Basem Khammas, införd av Conny Granqvist; Jonas Käck, införd av Mikael Bohman; Gun Törnblad, införd av Per Inge Nilsson

President Tommy Svanborg öppnade mötet och hälsade alla välkomna, speciellt dagens föredragshållare Sören Stenmark från Piccadilly.

Klubbärenden:

- Kent Hahre påminde om prisgåvor till lotteriet den 27-28 november

- Carina Andersson påminde om RYLA, och vill gärna ha tips om ev deltagare till programmet Rotary Youth Leadership Awards

Sören "Piccadilly" Stenmark berättade om höstens herrmode och hade med sig kavajer, byxor, kostymer och rockar som visades upp, allt snyggt och stilfullt, allt modernt i höst.

Vi fick också veta:

- Att Sören tog över butiken Piccadilly på Östra Långgatan för 5 år sedan

- Klassiskt herrmode är 80 procent av sortimentet, klassiskt dammode är 20 procent

- Vill försöka kombinera bra priser med hög kvalitet

- Marinblått, beige och svart är populär färger i höst

- Ner i ålder – upp i trend

- Unga killar köper gärna oknutna flugor

- Polotröjan åter på modet

- Dressman ingen konkurrent, men klädförsäljningen på nätet.

- Större storlekar inga problem upp till trippel och 4 X

- Skrädderiet i anslutning till butiken – en framgångsfaktor

Presidenten tackade Sören Stenmark för föredraget, överlämnade klubbens diplom och lät gonggongen ljuda. Mötet var över.

Kommande program: 4/11 – Dan Sederowsky, "Hur man blir en certifierad gentleman"

Vid pennan: Karl Beijbom