Anhörigdagen

tisdag 30 juni 2020

Mårten Sörhammar

Köping-Scheele Rotaryklubb i samarbete med Köpings kommuns anhörigstöd.

Inbjudan, till personer i Köpings kommun som stödjer och hjälper en närstående, att deltaga i en heldagsytflykt bekostad av vår rotaryklubb.

ANHÖRIGDAGEN 2020

På grund av rådande Coronapandemin har vi tvingats ställa in årets Anhörigdag.

ANHÖRIGDAGEN 2019

Den 18 juni äntrade ett 20-tal anhörigvårdare bussen på Tundalsparkeringen i Köping för att åka till Enköping "Parkstaden".
Besöket startade med förmiddagskaffe på Café Tant Gredelin och sedan vidtog en guidad rundtur i parkerna med Parktåget. Turen avslutades vid Vårfrukyrkan där Ewa Nilsson, efter en kort guidning i kyrkan, spelade och sjöng för oss. Innan bussen vände hemåt intog vi en god lunch på Hamnmagasinet.

ANHÖRIGDAGEN 2018

Årets utflykt anordnades den 19 juni 2018 och innebar en tur med M/F Lidén på Hjälmaren. Förmiddagskaffe på Värdshuset i Götlunda och sedan till Örebro för att kliva på ångbåten. Lunch serverades under båtfärden. Väl i land igen återvände vi till Köping och avslutade med kaffe på Sjömagasinet på Malmön.