Karlstad
Karlstad

Veckobrev V14

3 april 2023

”Hur går det globala klimatarbetet?”

Mattias Frumerie, Sveriges chefsförhandlare i klimatfrågor, talade initierat om FN’s nyligen publicerade rapport från IPCC. Kort kan man säga att vårt mål är att hålla oss under en uppvärmning på 1,5% fram till 2030. Blir det 2,0% är det illa, just nu är vi snarare på väg mot 2,3/2,5%.

Allt är dock inte nattsvart. Det finns ljusglimtar i mörkret men vi måste alla inse att vi behöver agera NU! Mattias gav oss många goda exempel, synd att ni som inte var där, missade dom. En mycket tänkvärd föreläsning!

Nu väntar påsken och vårvädret. Vårt nästa möte (10/4) är därför inställt liksom City’s möte nu på fredag (7/4).

GLAD PÅSK!

Sekreteraren

Karlstad RK, ”Civilrätt – vad är det?” - Hotell Drott, 17 april 11.45 – 13.00.  Germaine Hillerström berättar om sin avhandling som handlar om ”Barn och avtal om digitala tjänster”
Anmäl gärna att du kommer via hemsidan eller till karlstad@rotary.se.
Mötesvärd: Birgitta Söderberg!

Karlstad City RK, som har frukostmöte på Muséet fredagar 07.30 – 08.45, har inget möte den 7 april. Den 14 april har de företagsbesök på Ninetech.

2024 © RC Karlstad - alla rättigheter förbehålles